Jag har haft dubbla prenumerationer, vad gäller?

Vilket ansvar har jag som konsument kring vad jag har köpt?
Konsumenten har alltid ett eget ansvar för vad man har köpt. Det finns inget branschpraxis eller juridiskt krav som gör att ett företag kan ta ansvar för att en kund har köpt dubbla prenumerationer, detta är kundens egna ansvar att själv hålla reda på.

Vad säger lagar och myndigheter i frågan om kundens rätt till återbetalning vid dubbletter av prenumerationer?
Man ansvarar själv som kund och konsument för att hålla kontroll på vad man köpt.

Framgår detta i villkoren?
I de allmänna villkoren framgår det tydligt att ångerrätten är 14 dagar från det att en beställning är genomförd, alternativt från det att mottagandet av produkt har påbörjats.

Hur ser er policy ut för mig som kund om jag har betalat dubbelt?
Vi kan erbjuda viss kompensation i form av goodwill, men det finns inget krav mot företag att ge kompensation eller annan ersättning.


Alingsås Tidning Kundservice Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.